ILONA WOLNIK

www.jelonkaa.pl
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................



...............................................................................................................................................................................

31 marca 2011

181. Błękitna Wielka Noc


Zające,  króliki,  kurczaki,  kury,  żaby - to nawet miłe zwierzątka,  ale co one mają wspólnego ze Zmartwychwstaniem?  Boimy się wizerunku krzyża,  a przecież jest on symbolem zwycięstwa nad śmiercią i beznadziejnością.  Gorszymy się krzyżem,  na jego miejsce wskakują zielone żabki w trawce -bo i takie już kartki wielkanocne widziałam,  nie mam nic przeciwko żabkom,  ale to nie one dały mi życie wieczne.  Zainteresowanych odsyłam TUTAJ,  można przeczytać o symbolach Wielkanocnych......warto wiedzieć.  Ania-Koroneczka pisała o tym w tamtym roku, więc ją wykorzystam ;)

 Za grzechy popełnione zatwardziałością serc naszych, 
zmiłuj sie nad nami, bo jesteśmy grzesznikami!
Zmiłuj sie Panie!
Za grzechy popełnione publicznie lub prywatnie,
za grzechy popełnione przez nieroztropność,
za grzechy popełnione zaniedbaniem i lenistwem,
za grzechy popełnione z ignorancji,
za grzechy popełnione z premedytacją i złośliwością,
za grzechy popełnione stosowaniem przemocy,
za grzechy popełnione przyzwoleniem, by nami owładnęły niskie namiętności,
za grzechy popełnione okazywaniem pogardy rodzicom i nauczycielom,
za grzechy popełnione w naszej pracy,
za grzechy popełnione chęcią górowania nad innymi,
za grzechy popełnione naszą chciwością,
za grzechy popełnione pychą i arogancją,
za grzechy popełnione znieważaniem bliźniego,
za grzechy popełnione mówieniem kłamstwa,
za grzechy popełnione lekkomyślnymi rozmowami,
za grzechy popełnione oczernianiem bliźniego,
za grzechy popełnione naszą seksualnością,
za grzechy popełnione bezwstydnymi spojrzeniami,
za grzechy popełnione zazdrością,
za grzechy popełnione obżarstwem i pijaństwem,
za grzechy popełnione nieodpowiedzialnością,
za grzechy popełnione rozsiewaniem kąkolu,
za grzechy popełnione szemraniem w naszym sercu,
za grzechy popełnione zasmucaniem Ducha Świętego,
za grzechy popełnione opieraniem sie woli Bożej.
zmiłuj sie nad nami, bo jesteśmy grzesznikami!
Zmiłuj sie Panie!
                                            (Litania Pokutna Wspólnot Neokatechumenalnych)
Każdy z tych powyższych wersów jest o mnie,  ani jedno słowo nie jest kłamstwem.







14 komentarze:

Rybiooka pisze...

Amen !!
świetna imitacja stuły- ciekawe jakby wyglądała czerwona :) Bardzo elegancko i prosto.Mogę kiedyś się zainspirować i zmałpować?

jelonkaa - Ilona Wolnik pisze...

Pozwalam małpować...małpujcie ile wlezie ;)

Ewa pisze...

Twoje karteczki są piękne - cudownie skomponowane.
A co do samej Wielkiej Nocy to powtórzę za księdzem Twardowskim: "nie umiem być srebrnym aniołem.. ni gorejącym Krzakiem..
tyle Zmartwychwstań już przeszło a serce mam byle jakie..
tyle procesji z dzwonami.. tyle już alleluja..
a moja świętość dziurawa na ćwiartce włoska się buja..
wiatr gra mi na kościach mych psalmy jak na koślawej fujarce -
żeby choć Papież spojrzał na mnie przez białe swe palce..
żeby choć Matka Boska przez chmur zbite wciąż deski
uśmiech mi Swój zesłała jak ptaszka we mgle niebieskiej..
i wiem gdy łzę swoją trzymam jak złoty kamyk z procy
zrozumie mnie mały Baranek w najcichszej Wielkiej Nocy..
pyszczek położy na ręku sumienia wywróci podszewkę..
serca mojego ocali czerwoną chorągiewkę. "
I też to jest o mnie - co do joty. Pozdrawiam serdecznie

Natka pisze...

Jelonko, krzyż to chyba jedyny prawdziwy symbol zmartwychwstania, ofiary poniesionej przez Jezusa na krzyżu! Zajączki, kurczaczki, czy również jajeczka niewiele mają z tym wspólnego, są to pogańskie symbole przejęte przez katolicyzm. A co do winy, to masz rację: "wszyscy zgrzeszyli i brak im chwały Bożej, i są usprawiedliwieni darmo, z łaski Jego, przez odkupienie w Chrystusie Jezusie" Rzym. 3. 23-24

Malgodia pisze...

Bardzo ładna karteczka, a zwłaszcza podoba mi się pomysł krzyża ze stułą, bardzo wymowny :)
Natomiast tekst tej litanii, którego nie znałam, moim zdaniem powinien się znalezć we wszystkich książeczkach do rachunku sumienia, ponieważ jasno odsłania nasze najczęstrze grzechy, jakie trudno nieraz nawet nazwać. Kto np. spowiadał się z grzechu braku odpowiedzialności i jego konsekwencji?

Ludkasz pisze...

Piękne kartki:)Pełne nadziei...

basja pisze...

dziękuje za ta litanię, nie znałam a jest taka prawdziwa...

am.mieszczak pisze...

Piękne i prawdziwe to co napisałaś. Ostatnio spotkałam się z określeniem - świeckie kartki świąteczne i religijne. Zdecydowanie jestem za tymi drugimi. Kolejna piękna kartka w Twoim wykonaniu.

Joasiunia:) pisze...

Święte słowa... Piękne i jakże prawdziwe!!!!!!!!

A kartka przecudna!!!!!!!!:*

Anonimowy pisze...

Piękne kartki.
Każdy celebruje święta na swoim poziomie. Osobiście uczciwie przyznaję, że wesołe zwierzątka bardziej pasują do moich kartek, niż krzyż czy wizerunek Jezusa. Będę na nich życzyła wesołych świąt ludziom, którzy być może dotykają istoty świąt bardziej, niż ja sama.

oswojone hobby pisze...

przepiękne, czuje inspirację.

ArtIs pisze...

Piękna! Wprost idealna i bardzo wymowna.

Barbara pisze...

kochana,dziękuję za podzielenie się tymi słowami :*

askoz pisze...

Twoje kartki na Święta Wielkanocne są
jak zawsze bardzo dosłowne i to jest w nich najbardziej ujmujące;)
Kartki są bardzo piękne ,
przepiękny papier;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...